Categorías
Sin categoría

A8. Informe final de fonts d’informació (Davinia Pérez)

1. Taula de fonts i documents

A. Fonts d’informació.
Tipus
B. Fonts consultades
(posar el link a la publicació del blog en la que es va fer
l’activitat)
C. Documents seleccionats (1- 2 per cada fila)
(indicar: títol i link al
document)
CercadorsGoogleKen Loach: »La gente sale a aplaudir a los trabajadores sin darse cuenta de que están explotados»
Cercadors acadèmicsGoogle ScholarMirame: La Cultura del Cine como Instrumento de Denuncia y Sensibilizacion en el Ambito de los Derechos Humanos LGBTIQ
AlertesGoogle AlertsMai vaig rebre cap alerta i no hi ha document
RSSFeedlyCinema adhoc
 
El blog de Cine Español
Monitorització de
xarxes socials
Twitter / TweetdeckCinema Social
 
Catador de Documentales
Hemeroteques, etc.ABCLas diez mejores películas de fútbol de la historia
 
980 cortometrajes acuden a la XVI edición del Festival de Cine Social en
Fonts de cinemaIMDB
Filmaffinity
I, Daniel Blake
Fonts de llibresAladíLas Cien mejores películas del cine social y político

Valoració de font d’informació: https://purcinemasocial.wordpress.com/2020/04/21/example-post/

Mapa de paraules clau: https://purcinemasocial.wordpress.com/2020/05/01/a2-mapa-de-paraules-clau/

2. Balanç personal

Valoració de les fonts

De totes les fonts he fet tres blocs:

  • Les que son fàcils d’utilitzar i m’han donat bon resultat: Google (la cerca avançada), Filaffinity, IMDB i Aladí. Totes aquestes fonts m’han donat resultats que m’han semblat adequat i a més tenen una estructura intuïtiva i molt complerta.
  • Les que son difícils d’utilitzar i no m’han aportat gaires o cap resultats positius: Google Schoolar i Google Alerts. Aquestes dues fonts no m’han reportat gairebé cap document que fos adequat i Google schoolar no es gaire intuïtiva. Això dificulta que els resultats siguin òptims.  
  • Les que m’han sorprès positivament: Feedly, Twitter / Tweetdeck i ABC. Aquestes fonts tenen sistemes de cerca de fonts i de documents que no coneixia i que m’han donat bon resultat.

Descripció dels documents

Tant la web de Cinema adhoc com el compte de Twitter Cinema Social m’han interessat especialment per la manera en que cadascuna d’aquestes fonts exposa exactament el mateix contingut, però amb una estructura diferent.

Per altra banda tant «Las diez mejores películas de fútbol de la historia» i la pel·lícula «I, Daniel Blake» potser exposen diferent tipus de contingut però parlant sempre del mateix tema, el cinema social. I finalment, m’he fixat en el llibre «Las Cien mejores películas del cine social y político» per posar en relleu la manera en que consultem aquests tipus de documents. Tot i que la cerca la fem telemàtica, sempre podem optar per materials més tangibles. En definitiva, el que vull dir és que aquests documents, tot i que els hem trobat per diferents vies i mitjançant diferents operadors i filtres, al final els podem relacionar entre si, ja sigui per contingut en general, per tema específic o per la manera en que volem percebre la informació.

Reflexió

Al principi d’aquest procés no hi comptava amb poder desenvolupar de manera optima totes les meves capacitats, ja que el tema sobre el “cinema social” no és gaire fàcil, però això era el que em donava més empenta. A mesura que he anat coneixent les diferents fonts d’informació he tingut sensacions de tots els gustos. Les fonts que menys m’han agradat no ha sigut per que fossin difícils d’utilitzar, sinó perquè no em donaven gaires possibilitats de millorar la cerca per no se intuïtives. Per altra banda les noves fonts que he descobert com el Feedly i Tweetdeck també tenen en alguns casos les seves dificultats, però son eines més de curació de contingut. Les trobo més atractives ja que son fonts d’informació vives i que sempre em poden aportar informació nova si les utilitzo bé. En definitiva el que he anat veient amb aquest procés és que el més adient per trobar sempre la informació més adequada és primer (després de definir la necessitat, es clar) definir quines fonts em poden resultar més adients. En el nostre cas, com es tracta de trobar informació sobre el cinema social les fonts que ens podien ser de més utilitat eren blogs i xarxes socials més que estudis o llibres que parlessin del tema.

Deja un comentario